OPETH - The Last Will And Testament
Ja mám pocit, že Švédi sa vrátili až niekam k "Deliverance" a skutočne som nečakal, že ma to bude baviť až takto. Prvé vypočutia prinášajú zvedavosť a radosť; rastie to!
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Nenechte se zmást. Nebudeme psát nikdy nekončící příběhy z pitevního stolu, ani hoblovat obhroublý goregrind. Ač by obal aktuálního alba amerických THE ACACIA STRAIN mohl k podobným úvahám svádět, podobizna vykuchaného prasátka tentokráte nehlásá další porci zvráceností. Pod křídly Prosthetic records byste totiž podobnou kapelu hledali jen stěží, ovšem vyznavačů moderního zámořského metalu fúzujícího vše možné točící se kolem death metalu, thrash metalu a hardcore se jich tam hemží více než dost.
Tahle pětice není samozřejmě žádnou výjimkou. Její třetí album ještě více rozvíjí zálibu v těžkotonážním metale třetího milénia. Můžeme se bavit o trendech a nepůvodnosti, nicméně nikterak tím nevyvrátíme fakt, že „The Dead Walk“ má šance v početné mase podobných nahrávek vyniknout. Ona zmiňovaná nepůvodnosti pramení hlavně z až přílišného zalíbení v postupech typických pro současné kapely, což samozřejmě není hned nutné adresovat jako výtku, ovšem lehce se může stát, že si THE ACACIA STRAIN spletete se spoustou dalších skupin. Přesto je však potřeba pochválit snahu o maximálně těžkotonážní zvuk, která je v podobě vskutku valivých a hutných kytar doprovázených hluboko posazeným vokálem Vincenta Bennetta korunována zaslouženým úspěchem. Pánové tedy místo líbivých, heavy metalem ovlivněných refrénů pro stadiony plné teenagerů spoléhají na dusavou rytmiku, neprostupné kytarové riffy a vůbec v rámci možností na snahu o co nejtvrdší vyznění. THE ACACIA STRAIN díky tomu místo na pohled chutného lízátka, pod jehož obalem se nachází jedna velká prázdnota, představují nekompromisní a přímočarý nákop směr vaše zadnice. A i když jim na stoprocentní masáž občas trošku scházejí síly, najde se pár tahů, kdy se posluchač ocitá doslova v jednom ohni. Řeč je o dvojbloku „See You Next Tuesday“ a „The Demolishor“, který svým drivem doslova zabíjí, přičemž druhý kousek vkusným způsobem čerpá z rejstříku jisté švédské kapely.
Je sice pravdou, že zotavení po tomto útoku netrvá zas příliš dlouho a lehce se stane, že si na něj časem nemusíte ani vzpomenout, v každém případě však dokáže být místy hodně intenzivní a jestli se tomuto mladíčkovi podaří vylepšit techniku úderů při zachování stejné živočišnosti, příště už by to nemuselo úplně bez následků. Jinými slovy: Dobrá moderně metalová deska plná těžkotonážního kytarového hoblování, místy trošku fádní, jindy zase nadějně vzrušující. Taková, s jakými přicházejí kapely, které mají to nejlepší ještě před sebou. Doufejme…
Těžká a valivá směs hardcore a metalu. Ačkoliv lze THE ACACIA STRAIN řadit k soudobému trendu amerických metalových kapel, kterému pomalu dochází dech, vaši pozornost si tato deska určitě zaslouží.
7 / 10
Vincent Bennett
- vokály
Daniel Daponde
- kytara
Seth Coleman
- basa
Daniel Laskiewic
- kytara
Kevin Boutot
- bicí
Tyler Schienost
- The Man
1. Sarin The End
2. Burn Face
3. 4x4
4. As If Set A Fire
5. Angry Mob Justice
6. Whoa! Shut It Down!
7. See You Next Tuesday
8. The Demolishor
9. Pity
10. Predator: Never Prey.
11. The Dead Walk
Wormwood (2010)
Continent (2008)
The Dead Walk (2006)
3750 (2004)
And Life Is Very Long (2002)
When Angels Shed Their Wings : Volume 3 (7'' split) (2001)
Vydáno: 2006
Vydavatel: Prosthetic Records
Stopáž: 32:02
Produkce: THE ACACIA STRAIN & Adam D.
Studio: Zing Studios, Westfield (USA)
Nesmierne temná záležitosť, totálny hlavybôľ, nič pre slabé povahy. THE ACACIA STRAIN sa s tým veru neserú. Spôsob, akým rúbu jeden krkolomný riff vedľa druhého je šokujúci - brutálnejšiu odpoveď na švédsky fenomén MESHUGGAH doladenú súčasnými new metalovými vplyvmi by ste v ostatnej dobe márne hľadali. Producentský dohľad Adama D. z KILLSWITCH ENGAGE urobil tiež svoje. Táto kapela u Prosthetic Records dlho nezostane!
vlastně docela nuda.
Ja mám pocit, že Švédi sa vrátili až niekam k "Deliverance" a skutočne som nečakal, že ma to bude baviť až takto. Prvé vypočutia prinášajú zvedavosť a radosť; rastie to!
Aktuální EP ukazuje dvě tváře současně. Zprvu klasický symfonický patos, pak ovšem skladby „200 Years“ a „Live The Tale“, které se bez sborových refrénů obejdou, a hned je to o třídu lepší. Tudy vede cesta z tvůrčí smyčky a bezradnosti posledních alb.
Je to úplne posledný album THE CURE? Dôstojnejší odchod si neviem predstaviť. Spočiatku nenápadný album si ma postupne omotal melancholickou atmosférou. Hustý oblak hmly, z ktorej sa mi nechce hľadať cestu von. ,,Disintegration" pre toto desaťročie.
Návrat niekam k "Ghost Reveries" so zvukom posledných albumov. Stávka na istotu, ktorá však za vrcholmi tvorby zaostáva. Navyše, mňa osobne rozprávač pri sústredenejšom posluchu tohto koncepčného albumu irituje.
V jisté BDM RPG hře vytváříte ultimátní postavu a její charakteristiky definujete následovně: Násilí: 100%, Technické skills: 100%, Skladatelská inteligence: 100%, Šarm: 100%, Oddanost 100%, Laskavost: 0%. Do kolonky "Jméno" pak vyplníte: DEFEATED SANITY.
Už poněkolikáté zní otázka stejně: Zničil Einar Solberg další desku jinak velice talentované kapely? Odpověď zní: Zase to zvládl. Jeho hlasový projev je jak chilli. Koření. Měl by se používat citem. Když se tam toho najebe hodně, nedá se to žrát.
Hele, Blake Judd ještě žije. Enfant terrible (ale současně i schopný skladatel) US blacku je (znovu) zpět a tentokráte doručuje tradičněji pojatou kolekci. Šlape mu to dobře, tělo už má sice životem zhuntované, mysl však zůstává stále čerstvá.